MARANTZ EN DENON, OMDAT MUZIEK ECHT BELANGRIJK IS
Saul B. Marantz was niet tevreden over de kwaliteit van de audioapparatuur uit zijn tijd. Daarom creëerde hij in 1952 de Audio Consolette. Het succes van die destijds revolutionaire versterker was zo groot dat in 1953 de Marantz Company opgericht werd.
Edwin Grote, Country Manager Belgium, heeft een behoorlijk stuk van de geschiedenis van Marantz meegemaakt. Toen hij in 1985 bij Philips aan de slag ging, kreeg hij er de verantwoordelijkheid over Marantz, het premium merk van Philips. Hij herinnert zich hoe Marantz op eigen benen kwam te staan en Denon zich bij Marantz aansloot. Sinds beide merken twee jaar gelden door Sound United overgenomen werden, maken ze deel uit van een sterke, grote groep met zeven merken: Marantz, Denon, Polk Audio, Definitive Technology, Boston Acoustics, Classé en Heos by Denon.
“Het sprak me enorm aan om mee te werken aan de revival van Marantz”, legt Edwin Grote uit. “Audio is zo’n mooi product omdat het emoties teweeg brengt bij mensen. Je verkoopt niet alleen een product, maar een beleving.
Maar, het is niet gemakkelijk om het verschil te blijven maken. Vroeger speelden we platen en plots was er de CD, een medium waaraan Marantz flink bijgedragen heeft. Nu zijn er streaming audio, Bluetooth, multiroom devices en bedieningssystemen zoals Heos die ons leven vergemakkelijken.
Muziek spelen is een kwestie van keuzes maken. Daarom is grootschaligheid belangrijk. De technologie evolueert zo snel dat enkel grote merken kunnen blijven inspelen op nieuwe ontwikkelingen en die bereikbaar kunnen houden voor alle consumenten, ongeacht hun budget.
Welke keuzes je ook maakt, bij Marantz en Denon kun je altijd terecht, zowel op instap als op premium niveau. Denk bijvoorbeeld aan de goed geprijsde Denon PMA800 versterker, het compacte Marantz Melody X muzieksysteem en onze vlaggenschepen de Marantz PM10 versterker en SA10 SACD/CD-speler met USB DAC.
Audioproducten kopen is ook een kwestie van keuzes maken. Naast de consumenten die via het internet vergelijken en kopen, zijn er ook nog klanten die graag beroep doen op specialisten die in hun zaak een ruim merkenaanbod hebben en hun producten met plezier demonstreren. Winkels zoals Poulissen met vakmensen die maatoplossingen bieden en hun passie voor hifi kunnen overbrengen op hun klanten. Mensen zoals Gerard, Johan, Anne-Marie en de rest van het Poulissen-team die je graag meetrekken in een belevingswereld.”